Har du en butik, ett café eller en annan typ av verksamhet som är mer beroende av att synas så är en traditionell skylt det givna valet. Man skapar en logotyp och man skapar därefter en skylt som ska hängas ovanför dörren. Problemet är att dessa vanliga skyltar sällan ger någon avkastning.
I synnerhet om man har sitt företag i exempelvis en galleria så kan det vara svårt att skapa uppmärksamhet – och därmed kunder – genom en vanlig, textad skyld. Idag finns andra lösningar och en av de mest effektiva och iögonfallande handlar om att skapa en 3d-skylt.
En 3D-skylt skapar ett djup som gör att man direkt snappar upp den som förbipasserande och där man genom detta också kan öka antalet besökare. Vill du ha pling i dörren så är en 3D-skylt, helt enkelt, ett givet val som heller inte kostar särskilt mycket mer än en vanlig skylt.
3D-skylt – skapa avancerad typografi
Modern teknik – där exempelvis laser kan användas – har skapat en helt ny spelplan för 3D-lösningar. Priserna är bättre – och det går också betydligt snabbare att, oavsett material, skapa en 3D-skylt.
Det gäller såväl för mer komplexa logotyper och avancerad typografi där man tidigare A) fått betala mycket och B) tvingats vänta länge innan en 3D-skylt varit klar för leverans. Numera så går allt detta fort, och till lägre priser dessutom.
Behöver du en 3D-skylt så är det emellertid också viktigt att du hittar rätt partner som dels förstår dina visioner och som dels också kan skapa en lösning som möter dessa – både vad gäller färger , storlek samt utformning i övrigt. Se till att du får en möjlighet att se tidigare uppdrag och be alltid om referenser innan du går vidare. Klart står att rätt 3D-skylt kan skapa enorma mervärden. Lika klart står dock att fel sådan kan dra till blickarna på helt fel sätt. Var noga när du väljer partner i denna fråga.